Om meg

Jeg heter Arve og går på Nordahl Grieg vgs. Dette er min fagblogg i norsk.

tirsdag 30. oktober 2012

Læreren vår har gitt oss i oppgave å reflektere om hvorfor sjangeren blogg har spredd seg så voldsomt, samt å gi våre egne synspunkt om blogging.

Så, Hvorfor har blogging spredd seg? 

Blogging har på mange måter tatt over for den tidligere dagboken. Når jeg tenker på hvor interessert det gikk an å bli i nabojentas dagbok, er det ingenting som virker mer forståelig enn at blogging er et fenomen som har spredd seg, og det raskt. Selvfølgelig er ikke blogging like personlig som dagboken, men innblikk i både kjente og kanskje spesielt fremmedes privatliv gjør det vel så interessant med blogging. 

Jenter tiltrekkes spesielt av blogging, hvor de stadig tar imot både sminketips og klestips. Personlig er jeg på det stadiet at det aldri ville falt meg inn å ta imot slike tips fra en blogger, men samtidig følger jeg fitnessbloggen (dog på Facebook). Slik følger jeg vel med på blogger jeg og, men kanskje på "guttemåten"? 

1 kommentar:

  1. Bra blogg , Arve !
    Bra skrevet.
    Hadde vært veldig fint om du kunne ha tatt med tittel.
    Kanskje du også burde ta med etiketter neste gang ? :D


    SvarSlett